Ahad, 6 April 2014

Sakit Pinggang ketika MengaNDunG ?OSTEMATRIX membaNTu IBU..

as salam...entry kali ni saya nak berkongsi la sedikit maklumat pasal OSTEMTRIX ni untuk mana2 ibu yang tengah mengandung tu...
Rasanya semua orang mengalami pengalaman sakit pinggang kan semasa mengandung..Sama ada dari mula mengandung sampai la bby kuar atau maybe da stat sarat then baru terasa sakit pinggang ni.. Terpulang kt experience masing2 ketika mengandung ni..

Mesti tertanya2 jugak kenapa la kita ni asal mengandung mulala timbul sakit pinggang ni..Sedikit info yang saya boleh kongsikan kt sini...

  • Sebenarnya bila mana seseorang mula mengandung, secara tidak langsung hormon die juga turut meningkat. Disebabkan peningkatan hormon inilah membuatkan sendi kita semua menjadi 'unstable' sehinggakan area pelvis kita juga turut mengembang..
  • Berat badan bertambah sangt sinonim dengan ibu hamil. Setiap ibu akan mengalami kenaikan berat badan di sekitar 11-15kg sepanjang mengandung. Penambahan berat badan secara tidak langsung akan menyebabkan kesakitan di sekeliling perut.
  • Info seterusnya adalah mengenai perubahan postur tubuh ibu mengandung. Memang semua akuinya kan..Apa yang berlaku adalah semakin postur badan kita mengembang akan menyebabkan perubahan kepada pusat gravitasi badan kita.

Ibu mengandung sekurang kurangnya memerlukan 1000 - 1300 mg kalsium setiap hari. Apa yang bagusnya , OSTEMATRIX consists of calcium, magnecium and Vit D di mana 1 biji pil mempunyai 250 mg kalsium. Bagus kan pil ni. Dia dihasilkan untuk melengkapkan keperluan badan kita sehari2..

Mungkin pembaca curious nk tau function setiap kandungan tu kan..

Jom pakat order ramai-ramai.....Promosi beli 6 dapat free 1
Hubungi saya untuk tempahan 012-9522725

Tiada ulasan:

Catat Ulasan