Sabtu, 1 November 2014

BERKONGSI PENGALAMAN PANTANG : BAH 1


Bersalin Alhamdulillah sudah..berpantang pun Alhamdulillah sudah...Masuk semula kerja???Of course la..Alhamdulillah...sudah bekerja..Tapi saya suka nak berkongsi sedikit pengalaman la semasa berpantang..Mungkin boleh sama2 kita share apa yang kita lalui ini boleh dijadikan sumber rujukan untuk kawan2 kat luar sana...
                                                                                                                                          Then tidak lupa soalan wajib yang biasa ditanya untuk ibu2 berpantang ini...Guane berat? Turun dok...(versi Trg ok!)..heheh..setakat ni Alhamdulillah jugak..Turun macam zaman2 muda dulu blik...Lagi soalan wajib..Susu pulok guane...Stok banyak dok...Jawapan saya..Pun Alhamdulillah Allah permudah jugak untuk membuat simpanan stok untuk baby sewaktu saya bekerja nant..Itu semua atas urusan_NYA yang tentukan..Saya sangat bersyukur...Ya Zal Jala Ni Wal Ikram..Tidak lekang dari bibir semoga segala hajat kita dipermudahkan.. Amin...                                                                                                                                                                                                                           
 Untuk penceritaan kali ini saya nak berkongsi tentang pemakanan saya, penyusuan saya, supplement apa yang saya amalkan sepanjang bersalin..Adik saya yang merangakap "dr peribadi" dalam keluarga hari 1st bersalin tanya terus ambil vitamin apa2 x lagi ni..Sebab bimbang badan kita lambat recover selepas bersalin..                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
Yang pasti berurut la kalau boleh lepas balik rumah ye..Badan kita perlu berurut untuk cover balik urat2 kembang tu..Ok la..setakat ni dulu..C u lagi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan