Jumaat, 13 Jun 2014

Kelebihan dan Kebaikan VITA-E Complex

Kenalkan dulu dengan Vit E ni dalam view picture.Maybe masih ada pembaca yang kurang jelas dengan bentuk kapsul vit E ini..


Kalau korang perasan ade 2 jenis color kan..Yang color gelap tu currently punya Vit E kapsul yee..Maybe ada jugak yang tertnya2 1 kapsul tu agak2 kandungan apa yang bersamaan boleh ganti dalam pemakanan sehari2 kita kn..Meh kita tengok apa yang ada


1 kapsul Vit E bersamaan jugak dengan
  • 1 kg benih gandum
  • 500mg minyak safflower
  • 8kg bayam dan 500g badam...
Equivalent yang agak besar jugak kan merujuk untuk 1 kapsul Vit E yang diambil secara berterusan..

VITAMIN E
Sedikit perkongsian mengenai Vitamin E...
Kenapa VIT E diperlukan oleh tubuh kite ni..Apa yang istimewanya Vit E ni..

Vitamin E Complex Shaklee diperbuat daripada minyak soya organik dan juga minyak biji gandum yang mana kandungannya diperkaya dengan Vit E, diekstrak oleh d-alpha tocopheryl. D-alpha tocopheryl bertindak aktif secara fisiologi yang merupakan gabungan 8 jenis Vit E ( alpha, beta, gama dan delta ). Hasil gabungan ini menjadikan Vit E Shaklee adalah vitamin yang lengkap di pasaran semasa.

Selain itu, Vit E Shaklee turut mengandungi 10mg selenium semulajadi yang boleh membantu tubuh untuk menyerap Vit E, disamping memelihara membran sel-sel , sel darah merah dan juga tisu-tisu otot.

Vit E menolong untuk bertindak sebagai penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksida. Pada masa yang sama Vit E turut membantu untuk melindungi retina mata kita.

Beberapa Manfaat Vit E Yang Sangat Membantu


Melindungi Jantung



Pengambilan 800IU Vit E secara konsisten membantu jantung untuk sihat selain dapat melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kadar kolestrol HDL, mengurangkan tekanan darah dan menghalang platelet darah daripada melekat di dinding arteri. Selain itu, peraturasan untuk mendapat penyakit jantung dapat dikurangkan dan boleh menghalang masalah anemia hemolitik.


Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif


Perkataan 'reproduktif' sangat sinonim dengan lelaki..Kenapa?? Kerana menunjukkan kemampuan seseorang lelaki untuk menghasilkan sperma yang banyak..Vit E dicipta untuk memulihkan kemampuan reproduktif. Bagi lelaki yang mengambil sekitar 600IU - 800IU Vit E sehari boleh memperbanyakkan penghasilan sperma.






Anti-Oksidan Yang Kuat




Sebanyak 1200IU Vit E perlu diamalkan untuk proses anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser selain dapat mengukuhkan sistem imunisasi badan seseorang. Secara tidak langsung ia dapat menghalang dan melambatkan pertumbuhan tumor dan mengurangkan kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Masalah oksidasi turut dapat dielakkan seperti katarak dan masalah penglihatan.



Anti Penuaan
Satu kapsul Vit E boleh melambatkan proses penuaan, mengurangkan kedutan, garis-garis halus, parut, akne dan bintik-bintik penuaan.Vit E turut memelihara tektur kulit dan tona muka, dada dan otot peha.



Kelestarian Tenaga



Vit E turut memainkan peranan meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih. Lelaki disarankan untuk mengambil Vit E kerana:
  • boleh menghasilkan sperma yang banyak
  • meningkatkan kadar testosteron di dalam badan
  • memperbaiki kualiti dan pergerakan sperma
  • mengelakkan masalah cepat lesu dan letih
  • meningkatkan daya tumpuan
  • mengelakkan mati pucuk


Memperbaiki Arthritis

Vit E boleh meningkatkan keanjalan salur darah, membantu memulihkan kitaran haid, merawat kekejangan, buasir, urat varikus dan sakit sendi


Mengurangkan Kadar Keguguran



Selain masalah musculus pectoralis fibrosis otot dada boleh dirawat, Vit E turut mengurangkan masalah sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Vit E juga digunakan untuk ujian klinikal bagi menghalang kematian janin dan keguguran


Memulihkan Parut


Vit E bermanfaat untuk membaiki bengkak dan ulser kulit. Vit E boleh dikenakan secara terus kepada kulit untuk mengurangkan kesan parut.

      Cadangan Pengambilan Vit E
  • Pemeliharaan Kesihatan - 1 kapsul sehari ( selepas makan )
  • Anti-penuaan & System Reproduktif - 2x sehari, 1 kapsul setiap kali pengambilan
  • Menentang kanser & Mengurangkan parut - 2x sehari dan 2 kapsul setiap kali pengambilan
Ada lagi tau keistimewaan Vit E Complex ni...
Sebagai masker semulajadi: Caranya adalah " cucuk kapsul dengan jarum bersih, picitkan kapsul sehingga keluar minyak then sapukan pada kulit yang bermasalah. Boleh diamalkan pada waktu malam sebelum tido. Bangun pagi baru bersihkan yee..Hasilnys nanti kulit semakin lembut, sihat dan parut semakin pudar..Boleh try sendiri kat umah ye kawan-kawan..

untuk maklumat lanjut,jangan malu jangan segan untuk hubungi saya yee.Anda nak sihat??Silakan....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan