Rabu, 9 Julai 2014

Bagus ke Berpuasa Dengan ESP dan Mealshake ?


As salam...pagi yang indah buat warga Kemaman..Kat tempat anda camana?..Setakat 10 Ramadhan ni berpuasa di Kemaman cuaca boleh dikira dalam keadaan yang agak bagus. Sebabnya hujan rahmat kerap jugak turun petang2 atau malam2 hari..Alhamdulillah syukur di atas rahmat Mu ya Allah..Cuma sedikit perkongsian sedih apabila bumi GAZA diserang lagi...Diri ini selalu mengharapkan semua umat Islam di dunia bantula mereka walau dalam bentuk apa cara sekalipun walhal dalam bentuk yang kadang kala orang akan pertikai niat asal kita...

Kita di sini menikmati sahur dan iftar dengan pelbagai juadah tetapi mereka sentiasa ketakutan di saat ini.Allah hu Rabbi..Bantula mereka..

Sebenarnya nak berkongsi skit pengalaman menikmati ESP dan Meal Shakes...Terlupa pulak niat asal..Semoga hasil yang diperolehi daripada income Shaklee ni dapat saya gunakan sebaik mungkin untuk membantu mereka di sana..In sya Allah

Apa2 pun tgok iklan seround..hehehe



ESP dan Meal Shakes tidak la semestinya kena wajib ambik ketika berpuasa semata..Anytime yang kita rasa memerlukan dia..Boleh ke dapur bancuh..Sebabnya dia dalam bentuk serbuk macam milo nescafe jugak..Boleh dijadikan salah 1 favourite drink dalam family...Nak buat letak ais pun no hal..Tetapi saya setakat ni memang suka minum combination 2 ni dalam suam2 kuku laa...Nikmat rasa dia..

Sepanjang puasa setakat ni la saya x miss lagi tiap kali sahur dengan ESP dan Meal Shakes..Maybe untuk ibu yang sedang hamil ke 33 week ni memang sangat memerlukan supplement supaya mampu berpuasa sepanjang hari...Alhamdulillah Allah makbulkan permintaan saya setakat 10 Ramadhan ni..Cume esok2 tak tahu la camana kesihatan saya...

Apa yang boleh saya komen sepanjang amalkan ESP dengan Mealshake ni Alhamdulillah saya masih boeh bertahan sampai ke petang..Cuba bayangkan mak buyung yang sarat ni balik keje every evening, then ambik amar kat umah pengasuh dia direct balik rumah masuk dapur bersilat sorang2 tanpa bantuan...Alhamdulillah saya memang observed my body boleh tahan ke tak untuk masak petang2 untuk iftar..

Setakat ini memang xpenah beli kat luat lagi kecuali kuih muih la..Beli sikit2 kt bazar.Tha rest, main dish ke air ke kami selalunya memang buat sendiri kat rumah...Ada hari rajin buat jugak kuih2 yang mudah2..Rasa bersyukur jugak Allah masih memberi kesihatan tubuh badan di bulan puasa selain dari tengah sarat ni still larat untuk memasak petang..

Pengambilan ESP Mealshake banyak membantu saya dterutama di bulan puasa ini..Even malam pun masih diberi kekuatan untuk berterawih tapi terawih ngan amar kat rumah je la..Tidak salah kalau kita nak mencuba sesuatu sebagai supplement bagi menguatkan tubuh badan..Kdang-kala cabaran di bualan puasa ini lagi la tip top kalau nak dibanding bulan tak puasa...

Saya sekadar berkongsi apa yang saya dah lalui...Sekiranya pembaca di luar sana mula berminat untuk mencuba silakan..Saya mengalu-alukan perasaan itu..

Boleh dapatkan stok ESP dengan mealshakes pada bila2 masa..Sementara stok tengah menimbun ni...

Wassalam...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan